Skoči na glavno vsebino
Narodna galerija

Narodna galerija

Petošolci so nekaj ur likovnega pouka namenili ustvarjanju na razpisan nagradni natečaj Narodne galerije z naslovom Ne-vidna moč. Učenci so pod mentorstvom Anamarije Meglič ustvarjali z različnimi tehnikami. Na razpis so poslali likovna dela vseh učencev, saj so bili njihovi izdelki zelo bogato izpovedni, predvsem pa, samo njihovi. Med 30 najboljših del sta se uvrstila petošolca Anja Perić in Rene Štumpfel. Njuni sliki krasita eno izmed razstavnih sten v Narodni galeriji v Ljubljani.

Iskrene čestitke nagrajencema!

Čestitke tudi vsem ostalim petošolcem za trud, ki so ga vložili v likovna dela, saj so bila resnično zelo izpovedna s pridihom njim lastnega otroškega doživljanja in razumevanja sveta.

Več na povezavi: https://www.ng-slo.si/si/razstave-in-projekti/razstava/ne-vidna-moc?id=5420

S kolesom na izlet in po nova znanja

S kolesom na izlet in po nova znanja

Petošolci so se, z novo pridobljenim kolesarskim izpitom, v spremstvu učiteljev odpeljali v Povir, kjer so pridobivali nova znanja in veščine v družinskem podjetju Kamnoseštvo Tavčar in pri učiteljici joge Taji Tavčar. Ob pomoči učiteljice jahanja Urše Vadnjal so se preizkusili v jahanju konj.

V kamnoseštvu je Nika Tavčar petošolce ob prihodu postregla z bomboni in jim predstavila kamnoseško delavnico ter nekaj različnih postopkov obdelave kamna. Učenci so sami izklesali poljubne motive na brušeni marmorni plošči. Taja Tavčar je učencem na delavnici predstavila nekaj sprostitvenih tehnik gibanja in dihanja. Posebno doživetje za učence pa je bilo jahanje konja ob pomoči Urše Vadnjal. Učenci so bili vidno zadovoljni in hvaležni za vsa doživetja.  Za konec so učenci odkolesarili v Divačo, kjer so svoja doživetja hiteli pripovedovati svojim prijateljem.

Prostovoljcu Dušanu Peterlinu, ki nas je na poti spremljal s kolesom, Niki Tavčar iz Kamnoseštva Tavčar, učiteljici joge Taji Tavčar in učiteljici jahanja Urši Vadnjal, se iskreno se zahvaljujemo za njihov čas, prijaznost in znanja, ki so jih podelili z učenci.

Pohvala tovarišicam in učencem iz Divače

Pohvala tovarišicam in učencem iz Divače

Podčetrtek, začetek junija, 2023; velika gruča otrok je prišla v jedilnico, eden za drugim, s pričakovanjem njihovega delovanja. Seveda še nekaj tovarišic. Skupine so se tiho posedle in presenetljivo delovale zelo odraslo (čeprav odraslost še zdaleč ne pomeni kulture). Neverjetno, kaj vse se da doseči, ko ima stroka srce, čuten odnos in seveda tudi vzgojni. Otroci – tretji razredi (takšen podatek sem dobil) so bili v jedilnici resnično za vzor. Strpno čakanje v vrsti, hitra pomoč tovarišic so delali čudeže. 

Prav je, da so otroci komunikativni, glasni, navihani, da se prerivajo, a vaši … popolno nasprotje. Poklon vsakemu od njih, seveda tudi tovarišicam, vodstvu. Dokazali ste, da je lahko tudi drugače. Šola Divača.💝
 
Tudi v bazenih vzorno opravljanje nalog, sodelovanje, pomoč.
 
Ne samo meni, tudi ostalim ste bili vzor in tema naših pogovorov so bili velikokrat ravno vaše skupine. Z Društvom diabetikov iz Velenja smo bili na okrevanju (55 članov).
 
Vse dobro na poslovni, kot tudi poklicni poti, malim nadobudnežem pa velik objem.🍀
 
Stojan Knez, Velenje
Dan v botaničnem vrtu

Dan v botaničnem vrtu

V ponedeljek smo se učenci PŠ Senožeče odpeljali v Botanični vrt Sežana. V objemu bujnih in častitljivo starih dreves smo prisluhnili vodički Meliti, ki nam je razkrila marsikatero skrivnost  in pripovedke o družini Scaramangà, vili Mirasasso in njenem vrtu.

Vrt ob vili Mirasasso je prostor izjemne tujerodne narave in kulturne zakladnice. Z različnimi obrazi je vrt očarljiv v vsakem letnem času. In prav v tem pozno pomladnem času je vrt nekaj posebnega. Resnično žari  in  diši ob bujnem cvetenju vrtnic, hortenzij, travniških rož. Lepoto vrta pa okrona še čudovito ptičje petje.

Veliko časa smo se pomudili v rastlinjaku iz leta 1890, za spoznavanje kraške pokrajine in njenega rastlinstva pa smo se ustavili v  Interpretacijskem centru kraške vegetacije. Zanimiv film o nastanku Krasa nas je popeljal tisoče let nazaj v zgodovino.  Zabavali smo se ob interaktivnih tablah in z odpiranjem skrivnostnih okenc spoznavali živali in rastline, ki domujejo na Krasu.

Za zaključek smo obiskali še Kosovelovo knjižnico, kjer so nam knjižničarke premierno zaigrale  novo nastalo igro, kjer coprnica premika suhe kraške zidove. Vas zanima, kaj se je zgodilo s coprnico? Tega vam ne izdamo. Kar sami si boste morali ogledati predstavo v Kosovelovi knjižnici.

Polni novih vtisov smo se srečno vrnili nazaj v Senožeče.

Učiteljice

Seznam delovnih zvezkov in učbeniški sklad za š. l. 2023/24

Seznam delovnih zvezkov in učbeniški sklad za š. l. 2023/24

Tudi v šolskem letu 2023/2024 si bodo lahko naši učenci šolske učbenike izposojali v skladu brezplačnih učbenikov.

Ob koncu šolskega leta morate učbenike vrniti šoli. V primeru, da bo učbenik uničen ali izgubljen, boste morali poravnati stroške nakupa novega učbenika.

Seznam učbenikov za š. l. 2023/24 (učbeniški sklad)
Seznam delovnih zvezkov za š.l. 2023/24

Povezave do spletnih trgovin


Obisk gradov

Obisk gradov

Učenci petih razredov iz Divače in Senožeč so raziskovali srednjeveške gradove. Z avtobusom so se odpeljali do Štanjela, kjer jih je učiteljica Anamarija popeljala na ogled kraške hiše, Ferrarijevega vrta, grajskega dvorišča in drugih zunamenitosti. Pod zvonikom cerkve so pomalicali in odhiteli proti Braniku, saj sta jih na vhodnih vratih Rihnberškega gradu že čakala plemkinja Eleonora in plemič Ferdinand. Plemiča sta jih skozi igro, sprehode po vrtovih in prostorih gradu popeljala v srednji vek. Učenci so neizmerno uživali v njuni družbi in si slikovito poustvarili vtis takratnega načina življenja skozi njuno pripovedovanje. Plemič Rihnberškega gradu jih je pred odhodom popeljal po strmih zavitih stopnicah na 30 metrski grajski stolp, odkoder se je odprl slikovit razgled na celotno Braniško dolino, pa vse tja do Dolomitov je segal pogled. Plemkinja Eleonora se je od učencev poslovila s srednjeveško melodijo v sobani za druženje. Za nepozabno poučno druženje se zahvaljujemo Zavodu Svitar. (https://www.odprtehiseslovenije.org/avtor/zavod-svitar-grad-rihemberk/)
Dnevnik šole v naravi na Debelem Rtiču (4. r)

Dnevnik šole v naravi na Debelem Rtiču (4. r)

Ponedeljek, 5. 6. 2023

Srečno smo prispeli na deževen Debeli Rtič. A mi se ne damo, dobro se znajdemo v vseh vremenskih pogojih. Razporedili smo se po sobah. Kljub vsej iznajdljivosti, so učitelji hitro odkrili, da so nekateri poskušali pretihotapiti sladke prigrizke. Preizkusili smo bazen in učitelji plavanja so nas razporedili v skupine. Popoldne smo spoznavali morske organizme in odigrali morsko tombolo. Po napornem plavanju nam gredo obroki v slast. V upanju na boljše jutrišnje vreme gremo sedaj spati. Več pa prihodnjič.

Torek, 6. 6. 2023

Prebudili smo se v deževno torkovo jutro. Po zajtrku smo se razdelili v dve skupini. Medtem ko so se eni urili v orientaciji in spoznavanju sredozemskega prostora, so drugi izdelovali spominek, ki ga bodo na koncu tedna odnesli domov. Popoldne pa nas je končno razveselilo sonce. Odšli smo na obalo in neskončno uživali v raziskovanju in iskanju morskih organizmov. Po večernem plavanju in večerji pa nas je čakal vrhunec dneva – odštekan stil! Med pripravo na večerno zabavo je iz sob odmeval bučen smeh, ven pa so prišli neprepoznavni otroci. V divjem ritmu glasbe so neumorno plesali in nam prikazovali razne plesne in akrobatske elemente. Utrujeni so popadali v postelje in sladko zaspali.

Sreda, 7. 6. 2023

Ker se nahajamo v več kot 120 let starem parku, smo danes izkoristili priložnost in se pod strokovnim vodstvom podali na poučen sprehod in spoznavanje mediteranskega rastlinstva. Kupili smo razglednico, ki jo naslovniki lahko pričakujete v naslednjih dneh. Sončen dan smo izkoristili za obisk plaže in igro z valovi. Večer se je ponovno zaključil v plesnih ritmih, tokrat v družbi ostalih šol, ki so v tem tednu na letovanju na Debelem Rtiču.

Četrtek, 8. 6. 2023

Po zajtrku smo se podali na lov na zaklad. Preizkusili smo svoje orientacijske sposobnosti. Dobili smo različne naloge in iskali delčke sestavljanke, ki so bili včasih kar dobro skriti. Najuspešnejša je bila skupina, ki si je že v začetku preroško nadela ime Najboljši. Pred plavanjem smo izvedli še zanimive delavnice, kjer smo okolje začutili z vsemi čutili. Popoldne smo se podali na drugo stran rta in uživali v plavanju in raziskovanju morske obale. Sledil je vrhunec naše šole v naravi – preizkus plavanja. Prav vsi učenci plavajo in učitelji plavanja so pri vseh potrdili izboljšanje plavalne tehnike.

Po večerji je bil čas za zaključni večer. Najpogumnejši so pokazali svoje talente. Tako smo spremljali plesne in pevske točke ter se nasmejali šalam.

Tedni vseživljenjskega učenja – razvijanje radovednosti učencev

Tedni vseživljenjskega učenja – razvijanje radovednosti učencev

Na podružnični šoli Vreme že šesto leto zapored organiziramo projekt Tedni vseživljenjskega učenja (TVU), ki so najvidnejša promocijska kampanja na področju izobraževanja in učenja v Sloveniji. Projekt usklajujejo na Andragoškem centru Slovenije (ACS) in se izvaja v sodelovanju s stotinami ustanov, skupin in posameznikov po vsej državi pa tudi onkraj naših meja. Z njim se opozarja na vseprisotnost pa tudi pomembnost učenja – v vseh življenjskih obdobjih in za vse vloge, ki jih posameznik v svojem življenju prevzema.

Dejavnosti, ki smo jih izvedli, so bile namenjene učencem in so se izvajale brezplačno.

Pripravili smo pester nabor zanimivih dogodkov, s katerimi smo dodatno obogatili dogajanje na naši šoli. V delavnicah so učenci razvijali pozitiven odnos do sprejemanja novega znanja. Otrokom smo predstavili različne poti učenja, spodbujali njihovo vedoželjnost ter željo po odkrivanju neznanega.

Izvedli smo naslednje aktivnosti:

  • Rokomet skozi igro: Učenci so pod vodenjem usposobljene trenerke rokometa Tanje Miklavec, spoznavali osnove rokometa skozi različne igre. Izvajali so elementarne igre, ki prispevajo k razvoju otrokove vzdržljivosti, spretnosti, hitrosti reagiranja in orientacije v prostoru.
  • Ustvarjalna delavnica: Učenci so imeli možnost izdelovanja unikatnih izdelkov iz odpadnega materiala, pod mentorstvom Katje Kovačič.
  • Delo s psi: Vodja delavnice Eva Hreščak je predstavila pravilen pristop do psa, učence je seznanila kakšne signale oddajo psi in kaj pomenijo, imeli so priložnost pse tudi pobožati ter opazovati izvedbo pasjih trikov, ki jih je pokazala psička lastnice Barbare Skalec Volk.
  • Pravljična urica: Anamarija Meglič je učencem prebrala pravljico Teta Zima ter pokazala originalne fotografije ilustratorke. Predstavila je tudi pot nastanka knjige.
  • Planinstvo: Učenci so prisluhnili Mirjam Frankovič Franetič, ki je predstavila varno hojo v hribe, obvezno planinsko opremo ter pomen markacij. V risanju le-teh so se učenci tudi preizkusili.

Vsem zunanjim izvajalce, ki so pripomogli k izvedbi delavnic, se iskreno zahvaljujemo.

Več o dogajanju si lahko ogledate v foto utrinkih.

 

1. junij – Svetovni dan mleka »DAN BELIH BRKOV«

1. junij – Svetovni dan mleka »DAN BELIH BRKOV«

Vsako leto, 1. junija, obeležujemo svetovni dan mleka oz. »dan belih brkov«. Še posebej na ta dan, poudarjamo pomen uživanja mleka ter mlečnih izdelkov za naše zdravje.

Na podružnični šoli Vreme so prvošolci v sklopu projekta »Mlekastično! Izberem domače« (Ekošola), pripravili slasten domač sladoled; in to kar dva okusa: vanilijo in čokolado.

  1. razred VE, da je mleko pomembno »za naše kosti«. Ga tudi radi spijejo. Od mlečnih izdelkov imajo najraje sir in jogurt, toda ob svetovnem dnevu mleka in v duhu prihajajočih počitnic, so si zaželeli – SLADOLED, ki bi ga sami pripravili. Ob pripravi smo se zabavali, se še kaj novega naučili, toda najslajši del je sledil, ko smo sladoled postregli in s tem nekaterim zraven nasmeha na usta narisali še »bele brke« J.
  2. in 3. razred so skupaj pripravili tudi kratek strip o »Kravi Vremki«, ki se pase pod Vremščico in daje vsak dan odlično mleko, iz katerega pripravljajo slasten sir, skuto, itd.

Učenka 3. razreda, Sofia Bogdan, pa je na narisala »pot« mleka iz Vrem v mlekarno – »Vremsko MLEKO«.

Učenci, za zdravje pijte mleko kravje!

Učiteljica Timea