
Voščilo ob novem letu

V četrtek, 17. 4. 2025, so oder Kosovelovega doma v Sežani zavzeli mladi pevci iz Sežane, Dutovelj, Komna in Divače. Nastopilo je sedem otroških in trije mladinski zbori. Revijo je spremljala strokovna spremljevalka Maja Cilenšek.
Na odru sta se pogumno in suvereno predstavila tudi naša dva otroška zbora. OPZ Divača je pod vodstvom učitelja Martina Fabčiča ubrano zapel tri hudomušne pesmice in z njimi razveselil številne poslušalce. Učenci OPZ iz Senožeč pa so se kljub svoji majhnosti zopet dokazali in prejeli odlično oceno ter se uvrstili na višji tekmovalni nivo. Oba zbora je spremljal pianist Matej Barič.
Ob koncu revije, ko so izzveneli še zadnji toni, je na oder stopila gospa Vladislava Navotnik, vodja območne izpostave JSKD Sežana. Čestitala je ustvarjalcem našega glasila Vremščica, ki je bilo pred nekaj tedni nagrajeno na natečaju za najboljša osnovnošolska in srednješolska literarna glasila, o čemer smo na naši šolski spletni strani že pisali. Voditeljica prireditve je še prebrala obrazložitev in jo izročila ravnateljici Damijani Gustinčič.
Čestitke vsem, ki dokazujete, da ustvarjanje in poustvarjanje nima meja.
Ada Škamperle
Na likovnem natečaju je bil uspešen tudi učenec naše šole, Jaka Andrej Grandič, 1. razred PŠ Vreme, ki je za likovno delo » Na robu bazena« prejel bronasto priznanje.
Jaki iskreno čestitamo!
Mentorica Petra Turk Novak
Tudi v tem šolskem letu so se naši učenci udeležili državnih tekmovanj v znanju angleščine in poželi kar nekaj nagrad.
Ajna Šehić iz 6. a je tekmovala z 238-imi vrstniki in prejela zlato priznanje.
Sedmošolke Julija Škamperle, Charlotte Hanna Lipuš, Aenor Gherlizza, Neža Matjažič Čekada iz 7. a in Stella Medau iz 7. b so se udeležile tekmovanja, ki je potekalo na temo BE THE CHANGE, kjer so učenke razvijale medijsko in digitalno pismenost ter ustvarjalne spretnosti z ustvarjanjem kratkega filma. Razmišljale so o tem, kako s svojimi idejami lahko aktivno sodelujejo v družbi in z majhnimi koraki pripomorejo k izboljšanju življenja in lepšemu jutri vseh nas. Tekmovanja na šolski ravni se je udeležilo 119 tekmovalnih skupin. Na državno raven je napredovalo 374 učencev, ki so tekmovali v 102 tekmovalnih skupinah. Naša dekleta so zasedla 7. mesto in si s tem prislužila srebrna priznanja.
Na tekmovanju osmih in devetih razredov je Eva Mingot iz 8. b razreda ravno tako prejela srebrno priznanje.
Vsem sedmim tekmovalkam iskreno čestitamo za izkazano znanje. Naj vam bo učenje angleščine v veselje!
V petek, 11. aprila nas je obiskala ekipa iz Telekoma Slovenije, ki za osnovnošolce po vsej državi pripravlja brezplačne interaktivne delavnice o varni rabi interneta. Na naši šoli so izvedli štiri delavnice za učence 6. in 7. a razreda, kjer smo skupaj odkrivali, kako pametno in varno uporabljati digitalne tehnologije, ki vse bolj prepletajo naše vsakdanje življenje.
🧠 Kaj smo se naučili?
Delavnice z naslovom »Ne ujemimo se na trnek« so bile namenjene osveščanju mladih o najpogostejših spletnih tveganjih, med katerimi so:
Phishing in smishing: prevare preko e-pošte in SMS-sporočil, kjer napadalci skušajo pridobiti osebne podatke.
Grooming: spletno spolno napeljevanje otrok s strani neznancev.
Lažne novice in nevarne spletne trgovine, ki lahko vodijo v finančne izgube ali krajo identitete.
Deepfake tehnologije (globoki ponaredki), ki omogočajo ustvarjanje povsem lažnih video- in zvočnih vsebin.
Varna spletna prijateljstva: kako prepoznati resnične prijatelje in se zaščititi pred morebitnimi prevaranti.
👩🏫 Interaktivna zasnova delavnic je učencem omogočila, da so se preko primerov iz vsakdanjega življenja in konkretnih situacij naučili prepoznavati spletne pasti ter izvedeli, kam se lahko obrnejo po pomoč, če jo potrebujejo.
📣 Sodelujoči učenci so navdušili s svojo iskrenostjo, odprtostjo in zanimanjem za tematiko. Delili so tudi osebne izkušnje, ki so potrdile, da se s spletom srečujejo zelo zgodaj in da potrebujejo varno podporno okolje, v katerem lahko o tem odkrito spregovorijo.
🎯 Ključni cilj delavnic je bil, da učenci postanejo kritični, odgovorni in samozavestni uporabniki digitalnih tehnologij, ki znajo prepoznati nevarnosti in ustrezno ukrepati.
Ponosni smo, da je nekaj oddelkov naše šole vključenih v projekt DigFit, v okviru katerega učitelji sistematično razvijajo digitalne kompetence učencev. Cilj projekta je spodbujanje varne, odgovorne in ustvarjalne uporabe digitalnih tehnologij v učnem procesu in vsakdanjem življenju.
Delavnice Telekoma Slovenije so tako odlično dopolnile prizadevanja učiteljev v projektu DigFit ter učencem ponudile nova znanja in orodja za bolj suvereno in varno gibanje po digitalnem svetu.
Zahvaljujemo se Telekomu Slovenije za obisk in dragoceno znanje! Verjamemo, da smo z delavnicami naredili pomemben korak k varnejši digitalni prihodnosti naših učencev.
Učenci 8. in 9. razredov so spoznali postopek nastajanja animiranega filma. Z mentorji zavoda Dagiba – Timonom Lederjem, Miho Šajina, Nino Bučuk in Anjo Gruden – so se vključili v štiri delavnice: animacija, zvok, projekcija in likovna.
Učenci so ustvarjali na temo varovanja okolja. Pripravili so elemente za animacijo in jih animirali. Ogledali so si slovenski animirani film Martin Krpan, posnetek, kako so se v vlogo vživeli igralci, ki so likom posodili glas, in kako v studiu dodajajo in imitirajo zvoke iz narave. V posebni delavnici pa so se preizkusili v sinhronizaciji zvoka.
Za učence je bila to nova izkušnja in v nastajanju naše animacije so zelo uživali. Nastalo animacijo si lahko ogledate na spodnji povezavi.
Šesto- in sedmošolci so najprej v večnamenskem prostoru prisluhnili Jeleni Sitar – režiserki, lutkarici in kamišibajkarici – ter Igorju Cvetku – etnomuzikologu, lutkarju in začetniku kamišibaja v Sloveniji. S kamišibajem sta učencem predstavila številne ljudske pripovedke in pesmi. Jelena je po vsaki predstavi učencem še posebej pojasnila principe kadriranja posameznih prizorov.
Po predstavah so učenci v svojem razredu oblikovali skupine po štiri ali pet, izbrali so si del zgodbe ali pesnitve in ilustrirali posamezne prizore. Peto šolsko uro so svoje kamišibaje predstavili.
Vabimo vas na območno srečanje otroških in mladinskih pevskih zborov kraško-brkinskih osnovnih šol, ki bo 17. 4. 2025 ob 10.00 v Kosovelovem domu v Sežani.
V okviru projekta DigFit, ki ga vodi Šolski Center Kranj, vas v torek, 15. 4. 2025 ob 20h, vabimo na videokonferenčno srečanje, kjer se bomo v družbi Maje Vreča iz Arnesa pogovarjali o izzivih in nevarnostih spleta za otroke in mlade.
Vzemite si uro časa, da odkrijete, kako čim bolj varno »veslati« po internetu in se znebiti tistega neprijetnega občutka, da bi si morali enkrat res pogledati, kje se lahko skrivajo nevarnosti, preden se nam kaj neprijetnega pripeti.
Otroci in mladi že dolgo kot največjo težavo izpostavljajo nasilje in nadlegovanje, s katerim se srečujejo na internetu. Spoznali bomo različne oblike, v katerih le-to nastopa in se posvetili temu, kako ga preprečevati. Kaj pa vi – poznate »Nudse«, »Dvorane zrcal« ali zlorabe, ki uporabljajo generativno umetno inteligenco, kot so na primer »Deep Fakes«? Ali prepoznate različne spletne prevare, ki lahko nepoučenim močno stanjšajo denarnico?
V tej uri seveda ne boste izvedeli prav vsega o varni uporabi interneta; a med drugim se boste zagotovo seznanili s tem, kako ostati v stalnem stiku s pomembnimi novostmi s teh področij in pa predvsem tega, kako se o uporabi interneta in novih tehnologij pogovarjati s svojim otroki.
Povezava: https://arnes-si.zoom.us/j/95088299516?pwd=UkXE7OaMlmdukVof9qI64Ve8YsAzGa.1
Se še spominjate lanske premierne uprizoritve pravljice Brkonja Čeljustnik? Vsem je v lepem spominu ostala čudovita predstava, ki je na odru združila učence, učitelje, starše in druge umetnike naše občine.
Leto je naokrog in spet praznujemo. Tokrat smo dan šole, spomin na Bogomirja Magajno, obeležili s športnimi aktivnostmi, ki so bile prežete s prostovoljstvom. Senožeški učenci smo se podali na pohod v Laže. Pot nas je najprej vodila do gasilskega doma, kjer domuje PGD Senožeče. Učenci so si pod vodstvom Patrika in Nejca ogledali gasilske prostore, vozni park, defibrilator in druge zanimivosti, ki jih skrivajo tovrstni prostori. Patrik je pripovedoval o najrazburljivejših intervencijah in o tem, kako se počuti, ko pomaga ljudem v nesrečah.
Polni vtisov smo nadaljevali pohod po slikoviti gozdni poti vse do Laž, kjer so nas že čakali prijazni vaščani in nas pogostili s sladkim domačim malinovcem. Pomanjkanje modernih rekvizitov je v učencih spodbudilo kreativnost. Spet so obudili stare igre in čas je neusmiljeno tekel. Druženje je vsekakor dobro vplivalo na vse nas. Veseli in polni vtisov smo se vrnili v šolo.
Ada Škamperle
V četrtek, 3. 4. 2025, je potekalo 14. državno gledališko srečanje podružničnih šol Slovenije, ki se je v okviru Društva učiteljev podružničnih šol – Majhno je lepo odvijalo v gosteh pri:
– OŠ Ivana Kavčiča, Podružnična šola Mlinše in OŠ Toneta Okrogarja, Podružnična šola Šentlambert v Mlinšah,
– OŠ Rovte, POŠ Vrh Svetih Treh Kraljev na Vrhu Svetih Treh Kraljev,
– OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled, Podružnična šola Ribno v Ribnem in
– OŠ 8 talcev Logatec, Podružnična šola Laze v Lazah.
Na vseh štirih lokacijah je bilo predstavljeno 18 gledaliških predstav, med njimi tudi gledališka predstava z naslovom Hiška, majhna kot miška (priredba slikanice Julie Donaldson Hiška, majhna kot miška), ki so jo odigrali učenci PŠ Vreme pod mentorstvom Petre Pugelj Peca in Petre Turk Novak, za sceno in oblačila pa je poskrbela Barbara Skalec Volk.
V njej so se prepletali kamišibaj gledališče, dramska igra, igranje na Orffova glasbila, petje in ples. Govorila je o ženički, ki je živela v majhni hišici, ki se je v njej počutila utesnjeno. Po nasvetu modreca je nato vanjo vselila in nato nazaj izselila nekaj živali. Kot po čudežu ta hiška na koncu ni bila več majhna, ampak velika – celo velikanska.
Učenci PŠ Vreme smo na majhni podružnični šoli Laze, ki jo v letošnjem šolskem letu obiskuje 11 učencev, doživeli izjemno velik in topel sprejem, domačnost in gostoljubje v šolskih prostorih ter v novi telovadnici, ki so jo spremenili v pravo gledališko dvorano. Zato se iskreno zahvaljujemo tamkajšnjima učiteljema ge. Iris Cepič in g. Mitji Ajdiču ter ge. ravnateljici Karmen Cunder.
Samo srečanje je predstavljalo tudi priložnost za izmenjevanje idej na gledališkem področju in za medsebojno druženje učencev različnih podružničnih šol. Konec srečanja smo vsi udeleženci sklenili s skupnim strinjanjem, da geslo Društva učiteljev podružničnih šol »Majhno je lepo« res drži ter da se naslednje lepo ponovno snidemo.
Petra Pugelj Peca
Danes je učence na podružnični šoli v Senožečah obiskal poklicni gasilec g. Jan Brodar z Obalne gasilske zveze Koper, ki je s seboj prinesel zanimive pripomočke, ki jih uporablja pri svojem delu. Gost je učencem na izjemno zanimiv način predstavil svoje vsakodnevne naloge, opremo, s katero se spopada z različnimi izzivi, ter pomen timskega dela in hitrega odločanja v kriznih situacijah.
Učenci so bili nad obiskom navdušeni, kar so dokazali s številnimi vprašanji, ki so jih postavljali gasilcu. Bilo je jasno, da so spoznali, kako zahtevno in hkrati pomembno je delo gasilca. Gasilčev obisk je bil zelo poučen in hkrati je nekatere tudi spodbudil, da razmislijo o tem, kako bi lahko tudi sami v prihodnosti prispevali k varnosti in dobrobiti skupnosti.
Za njegov prispevek se mu iskreno zahvaljujemo in upamo, da bo tovrstno sodelovanje še naprej obogatilo naš učni proces. Vključevanje strokovnjakov iz različnih poklicnih področij v šolski pouk je izjemno pomembno, saj učencem omogoča širši vpogled v svet, ki ga sicer ne bi spoznali le v okviru učbenikov. Takšni obiski niso le izobraževalni, temveč tudi motivacijski, saj otrokom pomagajo bolje razumeti pomen različnih poklicev in možnosti, ki jih imajo v prihodnosti.
Še enkrat iskrena hvala g. Brodarju, ki je hkrati tudi očka naših dveh učencev, za obisk in dragocene informacije, ki so nas navdihnile!
Nataša Adam